top of page
Microphone Closeup

הרצאות וסדנאות

ההרצאות משפיעות בכך שהן יכולות לשנות את התנהלותך ודרך חשיבתך, להמריץ אותך לקום ולעשות מעשה, לבצע שינוי חיובי בחייך, לגרום לך להיפטר מפחד הכישלון, להבין שהתנהגות היא תוצאה של רגש, להציב לעצמך מטרה ברת השגה.

ההרצאות מתאימות לכל סוגי הקהלים. לנשים ולגברים, למנהלי עסק, לגיל השלישי עם הפרישה לפנסיה.

ניתן להזמין הרצאות בהתאמה אישית, בנושאים שונים, למחלקות עובדים בארגון, לחוגי בית, לאירועים וכנסים, לקהילות שונות במתנס"ים.

לפניכם רשימת ההרצאות:

שפת גוף

שפת גוף היא תקשורת שבאמצעותה אנו מעבירים מסרים ומקבלים מסרים. באמצעות שפת גוף אנחנו יכולים להשפיע על אנשים איתם יש לנו אינטראקציה.

דוגמא א'- חיוך, חזה רחב וכתפיים מתוחות, משדרים ביטחון. בעוד שפה קפוץ וכתפיים שמוטות, משדרים חולשה.

דוגמא ב' - לבקש ממישהו "לגשת לשם"  מלווה באמצעות תנועה של אצבע מורה, איננה נתפסת כבקשה נעימה אלא כציווי. בעוד שבקשה דומה באמצעות תנועת כף יד פתוחה, משדרת בקשה נעימה וחיובית, אמפתיות ושיתוף פעולה.

במהלך השיחה, השימוש בתנועת כף יד גבית משדרת עליונות,כוחנות וריחוק.

דוגמא ג' – שיחה בעת שהזרועות שלובות על החזה. תנוחה המשדרת שהאדם חש שלא בנוח, רוצה להגן על עצמו, אינו מוכן לקבל את דברי בן שיחו, הוא איתן בדעתו.

חשוב לאמץ התנהגות מקרינה וחיובית שהיא שלב מכריע בשפת הגוף שלנו.

מצויינות אישית

כשאנו מתייחסים למצויינות אישית, אנחנו מתכוונים להנעה הדוחפת ומעודדת את האדם לפתח יכולות וכלים שיביאו אותו בבטחה אל המטרה אותה הציב לעצמו.

מצויינות היא תכונה המשקפת את סט הערכים שלנו. היא דרך ברורה המתעלמת מגירויים שליליים וכשלים בזמן שאנו נושאים עיניים אל המטרה אליה אנו רוצים להגיע.

הצטיינות היא השגת הציון או ההישג ביחס לאחרים.

וינס לומברדי אמר: "איכות החיים של האדם קשורה באופן ישיר למידת ההתחייבות כלפי מצויינות, ללא קשר לתחום העיסוק שלו".

מ. קולינס אמר: "הצטיינות היא לא פעולה אלא הרגל. את הדברים שאתה עושה הכי הרבה, תעשה גם הכי טוב".

וודאי תבחינו כי בשני הציטוטים הללו מסתתר ההבדל בין מצויינות להצטיינות?

פיתוח הערכה עצמית

הערכה עצמית היא נטיה לחוות את עצמנו כבעלי יכולת ולהיות ראויים. בכך שאנו נפעל כמי שיש לו הערכה עצמית גבוהה, אנחנו נתחיל לתפוס את עצמנו ככאלה.

אם רוב הפעולות שלנו הן לא משמעותיות לפיתוח עצמנו, אנחנו נלמד על עצמנו שאנו חסרי ערך. לכן חשוב לעסוק בפעולות שגורמות להתפתחות עצמית שלנו  או בפעולות התורמות לאחרים, כמו התנדבות.

חשוב לבנות מסוגלות עצמית והתמדה למשימות שלקחנו על עצמנו. אם נוותר, אנחנו נחווה עצמנו כבעלי אופי חלש.

חשוב להתנהג עפ"י האמת הפנימית וקוד הערכים שלנו. גם אם לעיתים זה קשה מול הרוב, נהפוך בעיני עצמנו ובעיני אחרים למוערכים יותר.

אל תקחו על עצמכם רגשות אשמה שיעצרו אתכם להתקדם לעבר המטרה שהצבתם. הפיקו לקחים ומסקנות ותיישמו אותם.

דיאלוג פנימי

מחשבות רבות עוברות בראשו של האדם. חלקם בנושאים הקשורים אלינו ישירות וחלקם בנושאים הקשורים לאחרים. למחשבות הללו יש השפעה עצומה על ההרגשה, שלמות בריאותנו, הכישורים שלנו להתיידד, אופן קבלת ההחלטות שלנו.

כאשר הדיאלוג הפנימי שלנו מעסיק אותנו שעות רבות במשך היום, הוא מתיש אותנו וגורם לאיבוד עניין וריכוז. בעת שהדיאלוג הפנימי הוא שלילי הוא יקרין על הסובבים אותנו. נשאף שהדיאלוג הפנימי שלנו יהיה חיובי וישפיע עלינו כך שתפקודנו והתקשורת הבינאישית שלנו יהיו חיוניים וחיוביים וישפרו את כישורינו.

שינוי הרגלים

אנשים נשבעים לעצמם שהם יתחילו את השינוי ובהקדם. שהם יפסיקו לעשן, יירדו במשקל, יהיו מאורגנים ועוד. אבל בפועל רק אחוז קטן מאוד מהם ישיגו את המטרה. אלו שלא ישיגו את המטרה ייטו לחשוב על עצמם שהם עצלנים, מפונקים, לא עקביים.

 

כדי לבצע את השינוי ולקבע אותו יש צורך לעבור מס' שלבים, שלב ההרהור, שלב ההחלטה ושלב הפעולה. שלב השימור הוא קריטי ביותר ותפקידו לשמר את ההישג ולמנוע חזרה אל המקום הקודם, המוכר והנוח.

המטרה בד"כ היא להחליף את ההרגל הישן בהרגל חדש. צריך להגדיר בבירור מה מפריע ומה מעכב, להכיר את כל המכשולים המונעים את ההתקדמות.

אלו שיבחנו את כל הכיוונים האפשריים, יקשיבו לתת מודע שלהם, יעשו צעדים אפקטיביים, יפעלו עפ"י שיטת השלבים, שיפנימו שמעידה עלולה לקרות, אבל שהיא גם ניתנת לשליטה ויכולת להפיק לקחים ולהמשיך בדרך החדשה למרות הנפילה, הם אלו שיהיו בין 10% מהמצליחים לעשות ולקבע את השינוי המיוחל.

bottom of page